| Auteur |
Een hele nieuwe opstart, wie helpt mij? |
Heidi
Lid

Lokatie: Zoetermeer
Aangemeld: 26.05.08 |
| Geplaatst op 26-05-2008 05:10 |
|
|
Hallo,
Ik wil graag met de hulp van jullie als het kan een Zuid-Amerikaanse biotoop proberen na te maken voor mijn maanviskoppel (scalares) en 20 kardinaaltetra's. Deze zwemmen nu nog in mijn gezelschapsbak. Ik wil voor hun een Juwel Rio 400 kopen omdat ik geen grotere kwijt kan. Wat vinden jullie van deze maat?
Groetjes, Heidi |
|
|
| Auteur |
RE: Een hele nieuwe opstart, wie helpt mij? |
Webmaster
Superbeheerder

Aangemeld: 20.05.08 |
| Geplaatst op 26-05-2008 13:02 |
|
|
Hoi Heidi,
Dat is toch een leuke bak, moet je gewoon doen en niet naar andere luisteren, maar naar je eigen mening........Kan je ook nooit iemand anders de schuld geven.
stuur maar een mooie foto , aan de linker zijde staat foto inzenden, succes met de hobby
Sjef
Sjef |
|
| Auteur |
Webmaster
Superbeheerder

Aangemeld: 20.05.08 |
| Geplaatst op 26-05-2008 13:23 |
|
|
Welke hulp wil je van mij?
Ik ben zelf helemaal bezeten geweest van Maantjes, als je een koppeltje in zo'n mooie Juwel bak plaatst met een school kardinalen, is dat een juweel in de huiskamer.
Inrichten met een paar stukken tropisch wortelhout, zwaar hout dat zinkt, wel goed schoonmaken voordat je het in een bak plaatst, Amazone zwaardplanten en een straatje Leidse plantjes, wauw........
En je hebt steeds eieren van de maanvissen, het ligt aan de kwaliteit van het water of de larven visjes worden............
Succes
Sjef |
|
| Auteur |
Heidi
Lid

Lokatie: Zoetermeer
Aangemeld: 26.05.08 |
| Geplaatst op 26-05-2008 15:44 |
|
|
Hoi,
Het koppel die ik heb is heel goed. Ze zijn denk ik net 1 jaar oud en hebben al 2 nestjes gehad. Ze zijn nu alweer heftig aan het poetsen terwijl de jongen vorige week nog rond zwommen. Allebei de keren kwamen de eieren uit. Ze zwommen al binnen 5 dagen los door mijn bak. Ik heb gelezen dat de eerste paar nesten meestal mislukken, maar bij mij dus niet. Doordat ik dit spektakel mee heb gemaakt wil ik me op hun biotoop richten i.p.v mijn gezelschapsbak. Ik zal wat foto's plaatsen.
Ik weet in iedergeval nu zeker dat ik voor de Juwel Rio 400 ga. Ik kijk wel voor een achterwand wanneer ik hem ga bestellen. Ik heb mij eerst verdiept in de bodem die ik er in ga leggen en dat wordt denk ik zand. Ik lees overal dat zand niet dichtslibt en geen bodemverrotting verooraakt. Wie heeft hier meer ervaring mee?
Groetjes, Heidi
Gewijzigd door Heidi op 28-05-2008 09:21 |
|
|
| Auteur |
RE: zand |
scalaar
Lid

Lokatie: Gent
Aangemeld: 27.05.08 |
| Geplaatst op 27-05-2008 13:54 |
|
|
Hallo Heidi
het is inderdaad zo dat gewoon zand niet dichtslibt. Grind daarentegen wel. Het vuil zinkt erin weg en alles komt toe te zitten. Met als gevolg rottingsverschijnselen met alle gevolgen van dien. Met zand blijft het vuil gewoon er bovenop liggen en dat kan je gewoon wegzuigen.
succes
Scalaar |
|